OpenAI nedávno představilo model o1, první z nové generace AI zaměřených na řešení komplexních problémů. Tento model přemýšlí podobně jako člověk a má schopnost se „zamyslet“ nad odpovědí, než ji poskytne. O1 se proto dokáže zdržet rychlé odpovědi, analyzovat problém a pečlivě si rozmyslet kroky, které jsou nutné pro nalezení správného řešení. Tato schopnost je užitečná především ve vědě, matematice a programování, kde je často zapotřebí precizní a postupný přístup k úlohám.
Díky tomuto postupu model exceluje ve složitých úlohách, kde dosahuje výkonu srovnatelného s PhD studenty. Je optimalizován pro vícefázové úkoly, což mu umožňuje řešit komplexní problémy krok za krokem. Model o1 nabízí promyšlenější a důkladnější odpovědi, což jej činí vhodným pro náročné projekty, které vyžadují důkladné plánování a kritické myšlení.
Jak o1 mění svět e-commerce? Tak například umožňuje s vysokou přesností analyzovat cílovou skupinu z úhlu pohledu, který by člověku mohl uniknout, což nejen že eliminuje lidský faktor, ale zároveň zefektivňuje proces cílení na zákazníky a vlastně celkového marketingu. Mimo cílení lze model využít také v datové analýze všech dat, se kterými se ve vašem podnikání můžete setkat. Nejdůležitější ale je, že o1 poskytuje poměrně hluboký vhled za extrémně nízkou cenu, když tedy vezmeme v potaz, jak nákladná datová analýza doposud byla.
Tento model je nyní dostupný jak v prostředí ChatGPT, tak přes API, což umožňuje jeho široké využití. Firmy, výzkumníci i vývojáři mohou model snadno integrovat do svých pracovních procesů a aplikací. OpenAI o1 přináší významný pokrok v oblasti AI, kde ukazuje, jak může technologie přemýšlet a poskytovat efektivní a přesné řešení.
At Denali, we definitely plan to use the model for both internal and client solutions because efficiency is everything.